Menu
Menu
Treść
Nawigacja
Treść
Zarządzanie kryzysowe - definicja
Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.
Podstawy prawne
Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89, poz. 590) z późn. zm.
Struktura zarządzania kryzysowego na poszczególnych poziomach administracji publicznej
- Poziom 1
- Prezes Rady Ministrów
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
- Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
- Rządowe Centrum Bezpieczeństwa
- Zespoły Zarządzania Kryzysowego Ministerstw i Centralnych Organów Administracji Rządowej
- Centra Zarządzania Kryzysowego Ministerstw i Centralnych Organów Administracji Rządowej
- Poziom 2
- Wojewoda
- Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego
- Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Poziom 3
- Starosta
- Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Poziom 4
- Wójt(Burmistrz, Prezydent miasta)
- Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego
- Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego